söndag, augusti 11, 2013

Last days of summer

Jaha så var min sista semestervecka över och imorgon börjar jag jobba igen. Himmel vad fort semestern har gått! Ja bara inte sommaren försvinner också för redo för höst är jag då verkligen inte. Internet har jag fått till nya lägenheten iallafall men jag har visst inte blivit en bättre bloggerska för det. Ska försöka ta tag i det där. Så länge får ni titta på lite Instagram-bilder från veckan som gått.

Förra lördagen var jag äntligen tillbaka i Vida Arena igen! Henrik var här och vi gick på Växjö Lakers Skills Competition. Härligt att se grabbarna på is igen!
På söndagen blev det en loppistur till Tolg och Lammhult. Hittade fler tallrikar av den sorten jag köpte tidigare i sommar, samt en finfin ugnsform.
Efter mera fix i lägenheten så fick jag även lite tid för häng i solen på balkongen. Passade på att läsa också samtidigt såklart.
På torsdagen var vi på Svenssons i Lammhult och tittade på stolar som hängde i träden samt köpte min efterlängtade stringhylla. Ska visa mer bilder på den och från lägenheten i veckan som kommer.
Torsdag kväll var det också GAMEDAY för första gången på länge. Lakers spelade träningsmatch mot Frölunda och jag stod såklart på Västra Stå. Härlig vinst med 4-3!

På fredagen kom Karl-Oskardagarna och Rix FM-festivalen till stan och jag var nere en sväng för att kolla in festligheterna.
På lördagen handlade jag lite, bland annat dessa fina små Serholt-skålar för ett presentkort som jag hade fått på Village.

På kvällen åt jag middag hos mamma och pappa. Moster var där också och vi spelade ett Sverige-spel. Jag vann ;)
Idag har vi varit ännu en sväng på Östregårds loppis. Hittade inte fantastiskt mycket men iallafall dessa två assietter med blått blommönster. Tänkte att det skulle bli en liten samling nångång.

Inga kommentarer: