söndag, juli 21, 2013

Robbie ♥

Så då var man hemkommen från Göteborg igen. Jag och fyra kompisar var där i helgen för att se Robbie Williams på Ullevi, något vi alla längtat efter väldigt länge. Vi började såklart vår resa med Robbie på högsta volym i bilstereon samt ett Robbie-quiz som Jo förberett. Tyvärr hade jag alltför dålig koll på albumen för att vinna så den äran gick till Lina.




Väl i Göteborg begav vi oss direkt till vandrarhemmet, vi bodde här, på Slottsskogens Vandrarhem. Ett mycket trevligt och centralt boende. Efter incheckning och lite mat tog vi sedan spårvagnen till Kungsportsplatsen där vi mötte John och Jenni. Vi hade bestämt oss för lite sightseeing i form av Paddan. Det blev en härlig båttur på kanalerna och i hamnen, med solen gassande från en klarblå himmel. Lite skratt också när vi var tvungna att ducka under de allra lägsta broarna.







Efteråt var det dags för mat igen och vi hamnade till slut på The Temple Pubs uteservering. Jag beställde sesampanerad lax med couscoussallad. Mycket gott! Sedan avslutade vi med att dela på Strawberry Daiquiris. Finfint!



Tillbaka till vandrarhemmet sedan för uppfräschning och så bar det av till Ullevi lagom till Olly Murs stod på scenen klockan åtta. Robbie gick på klockan nio, eller gick och gick... flög gjorde han ju ;) Och trots dåliga recensioner i aftonblaskorna så tror jag att alla 61 000 på Ullevi var eniga om att det var en fantastisk show! Robbie Williams är en entertainer ut i fingerspetsarna och det blev många skratt under kvällen. Och visst, de nya låtarna gick ju inte hem lika bra som de gamla, det säger ju sig själv. Men under Let Me Entertain You, Rock DJ, Strong, Sin Sin Sin, Monsoon, Feel, She's The One och stora favvon Angels var stämningen helt fantastisk. Själva scenshowen var också av högsta klass, med fyrverkerier, stora 'Robbie'-huvuden i olika utformningar samt färgglada videoeffekter. Bästa ögonblicket då? Allsången till Angels med tillhörande fyrverkerier i slutet är svårt att slå. Rysningar! Jag som inte har sett Robbie live innan tyckte det var fantastiskt! Är ni intresserade av filmklipp kan ni kolla in min instagram: Dorotea_83.








Efter konserten träffade vi Jenni på stan igen och vi besökte klubben Yaki-Da en stund. Tyvärr var det väl inte riktigt vår musik som spelades och vi var trötta efter att ha varit igång hela dagen så vid ett-halv två begav vi oss tillbaka mot vandrarhemmet och somnade gott i våra sängar. Idag checkade vi ut klockan elva och hade sedan frukost- och glasspauser på vägen hem. Kanske inte den bästa dagen att tillbringa i en bil då termometern visat 29 grader, men jag hann iallafall med ett dopp i sjön när jag kom hem. Nu är jag ganska trött och är glad att jag fortfarande har semester och inte behöver jobba imorgon. Dock ska jag försöka fixa färg och målarprylar så att jag kan måla om mitt nya vardagsrum/hall i veckan!

Inga kommentarer: