lördag, juli 27, 2013

Flyttpaus

Bloggen går på sparlåga just nu men jag tror inte jag behöver ha dåligt samvete för det, tror de flesta är ute och njuter av semester och härlig sommarvärme just nu istället för att läsa bloggar. Eller? Solen är dock inte det enda som håller mig borta från bloggen just nu. Jag är ju i full gång med att flytta! Inatt är sista natten i denna lägenhet och sedan så flyttar jag till min egna lilla tvåa! Det ska bli väldigt mysigt men lite konstigt också. Och så ska det såklart bli väldigt skönt när den här flytten är över, känner mig lite smått mörbultad efter målning, packning och kånkande på möbler i veckan ;) 



Måndag: Paus i flytten. Var på Rågårds rea och handlade lite istället. En randig sweatshirt-aktig sak och en vit blus. Älskade broderiet och knapparna.





Tisdag och Onsdag: På tisdagen fick jag hjälp av pappa, syrran och hennes man att kånka upp lite tyngre möbler till lägenheten. Sedan spenderade jag flera timmar med att maskera i vardagsrum och hall inför onsdagens målning. Vill aldrig mer se maskeringstejp i hela mitt liv ;)  Lina och pappa hjälpte mig att måla, en aning svettigt på en 29-gradersdag men resultatet blev jättebra - från ljusblå 90-talstapet med bård till kritvitt - och jag kunde svalka mig lite i en ljummen sjö på kvällen. 




Torsdag: Dags för andra Ikea-turen för sommaren, denna gången för att fixa min låååånga lista på möbler. Många och stora paket blev det att baxa in i släp och sedan försöka få upp ett par trappor till lägenheten. Som tur var hade jag mamma och pappa till hjälp. Syrran var Luna-vakt under tiden men jag hann med lite gos med godingen jag också.




Fredag: Vi har varit på tippen och slängt ännu ett lass och så har jag införskaffat matbord + stolar på EM. Pappa och jag hjälptes åt att skruva ihop min BRUSALI-säng. Det gick bra, bara några hål som saknades ;)
Har också fått i ordning i iallafall ett av hörnen i lägenheten, STORSELE-fåtöljen och PS SVARVA-lampan blev utmärka bredvid varandra. Där kan jag sitta och läsa och titta på solnedgången samtidigt ;)

Tyvärr kommer det nog bli ännu glesare mellan blogginläggen från och med imorgon och fram till den åttonde augusti vilket tydligen är datumet då mitt internet börjar fungera i den nya lägenheten. Får se om jag hinner förbereda några inlägg innan dess, annars syns vi på andra sidan ;)

Inga kommentarer: