lördag, juli 06, 2013

All the rowboats in the paintings, they keep trying to row away, and the captain's worried faces stay contorted and staring at the waves

Aaaah, kan ni tänka er! Nu är det verkligen sommar! Solen steker och det är underbart varmt. Dessutom gick jag på semester igår så det hjälper ju sommarkänslan nåt enormt! Önskar bara att min rygg kunde bli bra snart, har fortfarande ont i den =( Men två dagar kunde jag jobba förra veckan iallafall. Ryggen kändes ok och så jag fick krama barn och kollegor lite innan fem veckors ledighet. Slutade klockan fem igår och då drog jag med mamma och pappa ner på stan för att utnyttja erbjudandet om billiga stolar på Lagerhaus, 199 kr /st för dessa fina! Två svarta blev det, tänkte ha dem på balkongen. Fick också med mig lite annat hem från Lagerhaus; fyra fina kökshanddukar, världen finaste turkosa bricka samt en klädhängare med färgglada kulor på. 



Fredagskvällen avslutades sedan med spontan grillkväll hos mamma och pappa då moster och kusin visade sig vara i stan. Mycket trevligt och en fin start på semestern! 
Imorgon blir det en tripp till Ikea för att handla på mig lite småprylar och kolla in vilka möbler jag ska köpa. Det är bara inredning i mitt huvud just nu. Även detta har inhandlats/kommit på posten i veckan:

Prickig poster från Dessin Design. Fick ett kaninprint på köpet. Så fint!

Ett & till min bokhylla. Köpte det på Mio när jag beställde nytt soffbord!

Liten fin burk, 10 kr på Maxis rea!

Dagens låt: All The Rowboats - Regina Spektor

Dagens kläder (ursäkta suddig bild!):

* Klänning - H&M

* Armband - H&M
* Solglasögon - Lindex

* Väska - Pieces, Vero Moda
* Sandaler - La Redoute

Inga kommentarer: