måndag, juni 03, 2013

Will you still love me when I'm no longer young and beautiful?

Måndag igen, och tillbaka på jobbet. Endast fem veckor till semester dock. Härligt! Helgen har varit fullsmockad också. Henrik kom ju som sagt i fredagskväll och vi var på fotboll i det varma fina vädret. Hade väl inte väntat mig några stordåd från Östers sida men det var härligt att se dem vinna med 2-0 mot IFK Göteborg!




På lördagen blev det sedan minigolfpremiär. Vi hann precis gå runt banan innan regnet kom! Det gick faktiskt  riktigt bra för mig, det var en bana som strulade till det och gjorde att jag förlorade... suck!
På kvällen var vi på bio och såg The Great Gatsby. Fantastiskt vacker film (vad annars kan man vänta sig av Baz Luhrmann?) och jag tyckte nog att den gjorde boken rättvisa. Älskade kläderna (hallå, Gucci?), scenografin, skådisarna (inte mycket kan gå fel med Leo och Tobey) och MUSIKEN. Musiken var fantastisk. Även om ni inte sett filmen, lyssna på soundtracket här!
På söndagen hade vi inget speciellt planerat; var hemma hos mamma och pappa en sväng och hämtade en tumstock som jag behövde låna (var i nya lägenheten på kvällen och mätte lite). Sedan köpte vi sallad på Zack's och försökte komma på hur jag bäst ska sköta blomman som jag fick ;)



Idag har jag som sagt jobbat en stund. Gjort färdigt Trollet Ludenben med några barn och varit ute i solen och lekt. Sedan stannade jag en stund hos mamma och pappa på hemvägen och gosade med lilla lurvbollen Luna. Mamma fyller år idag, och Ronia skulle dessutom blivit fjorton år om hon fått vara kvar hos oss =/





Dagens låt: Young and Beautiful - Lana Del Rey 

Inga kommentarer: