tisdag, maj 14, 2013

Oh I need somebody, I need somebody I could trust, and I don't gamble but if I did I would bet on us

Uuuusch... precis hemkommen från jobbet nu. Dyngsur eftersom jag hamnade i allra värsta ösregnet och fortfarande dyngförkyld sedan i helgen. Hade helst av allt velat lägga mig ner här på soffan och sova, men ikväll är det personalmöte på jobbet och det vankas utvärdering och planering. Får väl vila imorgon eftermiddag när jag slutar tidigt.
Annars är allt som vanligt på jobbet igen nu, alla ordinarie är äntligen på plats igen och det känns skönt. Det är ju en hel del som ska göras så här i slutet på terminen; utvecklingssamtal och övergångssamtal och avslutningsfest och föräldra-barn-träff och allt vad det är. Men det är roligt också. Snart vankas sommar och ledighet. För helledig blir jag i sommar. Andra åker på att jobba under sommarverksamheten men jag bad faktiskt om att få slippa då jag ju ska flytta precis under den tiden. Länge visste jag ju inte ens om jag överhuvudtaget skulle hinna få någon egen lägenhet innan vi flyttar ut från vår i juli. Men nu har allt ordnat sig till det bästa. Jag fick besked om att jag fått lägenhet igår och idag kom hyreskontraktet för underskrift. Det blir inte så långt att flytta då lägenheten ligger på samma område som jag bor nu, men det är en tvåa istället och det blir ju perfekt för mig. Så otroligt skönt att slippa fundera på det nåt mer!

Dagens låt: Dead Sea - The Lumineers

Dagens kläder:


* Topp - Gina Tricot
* Jeans - Vila, Rågårds

Inga kommentarer: