måndag, april 29, 2013

Jönköpingshelg

Jaha, nu är jag tillbaka i Växjö och tillbaka på jobbet. Var ju hemma förra veckan då jag sträckt ryggen på jobbet, men hade ju planerat att åka till Henrik i Jönköping på torsdagen och som tur var gick det vägen. Tog tåget upp på eftermiddagen och kom fram precis i tid för hockey. Czech Hockey Games: Sverige - Ryssland i Kinnarps Arena. En härlig vinst blev det för Tre Kronor nu inför VM.



På fredagen blev det en hel del span i möbel- och inredningsaffärerna. Kollade in Ikea, Village, Mio, EM, Iems.... Tänkte väl inte det var så smart att köpa en massa saker och dra hem på bussen dock, men en grej inhandlade jag. En svart nyckelhängare från Village!


På kvällen var vi på bio och såg Iron Man 3. Filmen var bra om än kanske lite lång. Dock är ju Robert Downey Jr alltid sevärd. Hann också med lite hockeyspel på eftermiddagen; Lakers vs HV! Tyvärr vann ju HV Blå...


På lördagen körde vi en sväng med bilen och hamnade till slut i Jönköpings Stadspark. Gick runt en stund och kikade lite på djuren de hade där bl.a. en otroligt vacker påfågel. 


Stannade också på kyrkogården i närheten och besökte Stefan Livs grav. Otroligt vackert låg den där med utsikt över hela Jönköping och Vättern.


På söndagen var det dags för mig att åka hem men vi hann iallafall med en tur runt sjön och brunch på kulturhuset Spira, samt ännu en match med hockeyspelet. 


Det blev en fin helg i Jönköping med fint väder och en rygg som känns bättre. Idag har jag som sagt varit tillbaka på jobbet och nu i eftermiddag besökte jag mamma, pappa och Luna. De badade Luna och det tyckte hon inte alls om haha! Men efter föning och borstning somnade hon gott i husses knä. Det är inte lätt att vara liten.



Inga kommentarer: