söndag, april 28, 2013

Hemma: Vardagsrum


Precis som i köket så dras jag mot pasteller även till vardagsrummet. Tycker om effekten av grått och rosa ihop. Nu kommer det  nog inte bli den färgkombon utan istället grått, lila, vitt och svart. Klippan-soffor har vi här hemma och det finns en jättefin grå klädsel till dem som jag är sugen på. En mörklila matta på det, gärna rya. Sedan grafiska kuddar och mjuka filtar, tycker om idén med att ha en korg till dem. Den vita golvlampan från Ikea har jag velat ha länge så den blir det nog om den finns kvar. Soffbord och tv-möbel vill jag också ha i vitt och med modernt stuk. Golvklockan - även den från Ikea - tycker jag är väldigt fin och smart med förvaring. Böcker skulle jag överhuvudtaget vilja ha lite överallt. Och så tavellister på väggarna för dekoration.
Och jo, en fåtölj också! Har alltid velat ha en fåtölj i en härlig färg. Den här från Mio är gudomlig!

Källor till bilderna och mer inspiration hittar ni här.

Inga kommentarer: