onsdag, mars 06, 2013

I had a hole in the middle where the lightning went through it

Onsdag och jag är hemkommen från jobbet. Har jobbat sju till ett idag som vanligt och det har varit full rulle med elva barn och tre rum på avdelningen som fortfarande renoveras. Det ska bli så skönt när allt är klart...
Det har åtminstone varit skönt att vara ute de här senaste dagarna då solen lyst och termometern visat 5+. Fasen vad skönt det ska bli med vår! 
Vår betyder ju dock att hockeysäsongen börjar lida mot sitt slut och då det varken blev slutspel eller kvalserie för Växjö Lakers så var det sista matchen för denna säsong som spelades i Vida igår. Lakers mötte Frölunda och förlorade till slut på straffar. Inte för att det spelade så mycket roll men det var både roligt och sorgligt att vara där och hylla laget efter matchen. Det är mycket möjligt att det blir flera favoritspelare som kommer lämna laget inför nästa säsong =( Hoppas dock att Markusson stannar... och Reddox... och Holøs... och Savi... och Norrena... Hmm jaja, jag hoppas det blir bra i slutänden... 

Kapten Markusson håller tal efter matchen 
Resten av veckan då? Jo, imorgon är det dags för studiedag igen och vi ska på en föreläsning och sedan jobba med planering på förskolan. Fredag jobbar jag som vanligt till kl fem och på lördag ska jag till Jo på katt- och mello-kalas ;) Sedan blir det kanske Ikea på söndag? Inte för att jag behöver något egentligen men det är alltid kul att åka dit!

Dagens låt: Anyone's Ghost - The National


Dagens kläder:

* Cardigan - Vila

* T-shirt - Gina Tricot
* Jeans - Gina Tricot

Inga kommentarer: