torsdag, februari 21, 2013

There's a kindness in your smile, please forgive me, I can't help but stop and stare

Torsdag och snart är denna veckan också snart slut. Februari är ju snart slut till och med! Vintern håller dock i sig. Känns som om det har snöat konstant de senaste dagarna och nu ligger drivorna djupa igen. Är så innerligt trött på snön nu, speciellt eftersom jag cyklar till jobbet varje dag. Längtar så efter sol och vår och bar asfalt! Snön roar ju barnen på jobbet iallafall. Vi var i skogen igår och lekte och barnen hade så himla roligt, åkte kana nedför backar och slängde sig i snön och gjorde snöänglar. Det var härligt att bara titta på, fast mig knuffade de i snödrivorna också ;) Även idag har vi varit ute i snön även om det bara var på gården. Vi gjorde snötårtor och grävde i snön med våra spadar och bara njöt av solen som kom fram idag. Min kollega med handledsfrakturen är fortfarande borta men det funkar bra ändå tack vare en liten barngrupp denna veckan och så förstås vår fina vikarie som barnen trivs bra med. Nu har jag slutat tidigt idag och är hemma ett par timmar innan det bär av till Vida för hockey. Lakers vs. Luleå! Tre poäng vore värdefulla i slutspelsjakten! Jag ska gå på alla de resterande hemma-matcherna så jag är med ända till slutet på säsongen ;) 

Dagens låt: Take Me Home - Jack Savoretti

Dagens kläder:

* Cardigan - H&M
* T-shirt - Gekås, Ullared

* Byxor - H&M

Inga kommentarer: