lördag, februari 09, 2013

The good are never easy, the easy never good, and loving never happens like you think it really should

Så var det lördag igen och en ganska hektisk vecka är slut. Dock blev det en lugn avslutning igår. Vi hade fyra barn (!) på avdelningen så jag kunde ta komp på förmiddagen och började halv elva. Sedan kunde min kollega gå hem efter lunch och jag och barnen hade en lugn eftermiddag då vi vilade, degade med play-doh och lekte lite. Pippi är en stor favorit bland barnen på avdelningen och igår hade vi lånat ett Pippi-skepp av en av 3-5 års-avdelningarna. En av våra minsta tjejer som precis fyllt två år satt där i nästan en timme och lekte och pratade och berättade om Pippi och hennes pappa. Det var härligt att bara sitta och lyssna =) Klockan tre hade alla mina barn gått hem så då skrev jag observationer och städade lite i lugn och ro innan jag gick ner och hjälpte till på en av de andra småbarnsavdelningarna. Där gick barnen hem tidigare också dock så kunde sluta tidigare jag med. Alltid välkommet på fredagar!
Idag har syrran och jag varit och handlat och tittar nu på hockey: Sverige-Ryssland i Oddset Hockey Games. Saknar Lakers dock! På torsdag blir det match i Vida igen!

Dagens låt: Homewrecker - Marina and The Diamonds

Dagens kläder:

* T-shirt - köpt i New York
* Kjol - American Apparel
* Armband - Lindex

* MC-boots - Din Sko

Inga kommentarer: