tisdag, december 11, 2012

There's a beautiful full moon rising above the mansion on the hill


Så här såg det ut i Växjö igår när mamma och jag var nere på stan på eftermiddagen för att få lite julklapps-shopping färdig. Känner mig lite smått stressad nu när jag varit sjuk och allt och inte kunnat ta tag i det ordentligt. Men jag fick faktiskt en hel del inhandlat igår. Nu återstår det bara ett fåtal klappar och där vet jag ändå exakt vad jag ska köpa. Hoppas det finns bara så man slipper springa runt och leta =/
Idag har jag jobbat halv tio till halv fyra och vi har bakat pepparkakor och planerat lite ytterligare inför lucia bland annat. På eftermiddagen fick jag hjälpa till på en av 3-5 årsavdelningarna och det var kul att träffa de lite äldre barnen som jag ju haft på småbarn innan. Roligast var nog att spela hockey-spel med en liten kille. Det var ett tag sen jag gjorde det nu, men jag kunde minsann fortfarande. Vann med 7-2 haha! 
Nu har jag precis kommit hem och ska strax göra mig i ordning för middag ikväll med jobbet. Vi ska till Smålands Museum och titta på glasutställningen samt äta middag där som sagt. Inget julbord för vår del men det ska bli trevligt ändå.
Måste bara be om ursäkt för lite dålig bloggning de senaste veckorna. Känner inte att jag har så mycket inspiration just nu, men den kommer säkert tillbaka!

Dagens låt: Mansion on the Hill - The National

Inga kommentarer: