tisdag, december 25, 2012

Julafton 2012

Granen står så grön och grann i stugan...
Systerson och systerdotter
Finns det några paket till oss?
Isak hade varit snäll i år och fick många paket
Så var julafton över för i år. Känns småkonstigt då jag tycker att december har gått så himla fort! Men igår var jag alltså hemma hos syster med familj och firade. Mamma, pappa, mellansyster, moster, kusin och barnens farmor och farfar var också med såklart. Vi fick mycket god julmat, tittade på Kalle Anka (tomtens julverkstad är min favvo, men orka bry sig om klippningen), åt efterrätt och fika och så var det dags för tomten att komma. Minstingen var mycket fascinerad! Och oj, vad paket barnen fick! Det tog ett tag innan det var dags för oss vuxna att öppna våra ;) Jag visste precis vad jag skulle få dock, hade inte önskat mig så himla mycket. Tycker det är jättesvårt nuförtiden. Men fina klappar var det iallafall och så var det ju dags för vårt årliga julklappsspel efteråt! Där kammade jag hem en pepparkvarn (som jag själv bidragit med), ett saltkar och en ljusslinga som nu hänger i mitt fönster och sprider lite julstämning. Mamma var snäll och gav mig en muffinsform också som hon vann ;) 
Idag har det inte blivit mycket gjort. Snön har nästan smält och jag antar att julen snart är över för denna gången. Men julledigheten är det inte och jag ska njuta länge till. Imorgon blir det hockey i Vida igen och så börjar ju Junior-VM. Älskart!


Mina klappar: Ferrero Rochers, mörkblå pyjamasbyxor, saltkar, pepparkvarn, Paradis-ask, presentkort från Gina Tricot och poster samt ram från Lagerhaus

Gårdagens kläder:

* Klänning - H&M
* Silverarmband - studentpresent från syster
* Väska - H&M
* Stövlar - Din Sko

Inga kommentarer: