onsdag, december 19, 2012

Every channel on the TV it's a wonderful life, I don't feel so wonderful on this cold winter night

Hej där! Hur har ni det med julstämningen? Här är det väl sådär. December har gått så fort så jag hänger inte med, helt otroligt att det är julafton på måndag! Sedan har väl den senaste veckan inte varit toppen för julstämningen heller. För det första gick min farmor bort förra tisdagen. Hon var 92 år och det var väntat, men ändå otroligt sorgligt såklart. Sedan blev ju min hund dålig på onsdagen och jag trodde verkligen att hon också skulle försvinna. Hon är 13,5 år och då blir man ju nervös så fort de blir krassliga =/ Vädret har inte heller varit speciellt juligt de senaste dagarna. Efter ett par veckor av snö så smälte det mesta bort och det blev regnigt och grått igen. Inatt och idag har det dock snöat igen så jag hoppas det blir en riktigt vit jul ändå!  Så ja, nu brassar jag på med julmusik och försöker få någon sorts julstämning att infinna sig. Vi har ju iallafall haft det lite julmysigt på jobbet. Idag åt vi jullunch till exempel även fast barnen inte var så förtjusta i varken julmust eller skinka. Och ja, nu jobbar jag bara två dagar till sedan har jag julledigt i två veckor. Underbart! Sedan tar vi nya tag på jobbet i januari. Tre nya barn ska skolas in och två av dem har varit och hälsat på i veckan, två 1,5-åriga flickor. Blir nog bra det här =)

Dagens låt: Christmas Without You - OneRepublic



Dagens kläder:

* Cardigan med stjärnmönster - Vero Moda

* Baslinne - Gap, New York
* Jeans - Gina Tricot

Inga kommentarer: