lördag, december 22, 2012

Down in Bronxy Bronx the kids go sledding down snow-covered slopes, and frozen noses frozen toes, the frozen city starts to glow

Hej på er! Vad gör ni så här lördagen före jul? Jag lyssnar på julmusik och har slagit in en massa julklappar, men har fortfarande några kvar... hur slår man in en innebandyklubba egentligen? Utan att det blir alldeles för tydligt vad det är menar jag?
Sedan tänkte jag baka en chokladkaka ikväll, blev bjuden på den på jobbet och den var så fantastiskt god! Imorgon väntar julgodisbak också tror jag. Syrran och jag har varit och handlat alla tillbehör idag. Vi åkte lite  senare ikväll och lyckades undvika den värsta kaosen på stormarknaden.
Nu är jag förresten julledig i två veckor! Känns underbart måste jag säga. Jag hade ett (!) barn på min avdelning igår under sista jobbdagen, men tog in några stora barn från grannavdelningen också. Sedan hjälpte jag till inne hos dem på eftermiddagen och även på en av de andra småbarnsavdelningarna, så kom  inte hem tidigare för det. Begav mig sedan till Ems på middag igårkväll. Vi blev bjudna på jättegott sötpotatismos med lax till och sedan citronmuffins med turkisk peppar-fluff på. Hm, ja muffinsen åt jag upp iallafall... Är ju inte så förtjust i lakrits ;) Men det var en jättemysig avslutning på veckan och nu väntar bara julmys, en massa god mat, lite film och mycket hockey i dagarna sexton!


Dagens låt: Don't Leave Me (Ne Me Quitte Pas) - Regina Spektor

Inga kommentarer: