onsdag, november 14, 2012

I wish that I could be your journey's end, but you were only passing through

En ny vecka har börjat och vi är redan i mitten på november! Nu börjar planeringen för julstök och lucia på jobbet, vi satt större delen av måndagens personalmöte och bestämde vad och hur vi ska göra. Idag har det varit småkaosigt på jobbet dock. Det är sjukstuga bland personalen igen och därför var det tänkt att en av mina kollegor skulle jobba på en annan avdelning under förmiddagen. När det väl kom till kritan dock så var den andra av mina kollegor sjuk så N fick snällt stanna hos mig och så fick vi även in en vikarie. Vi hade full barngrupp idag - iofs 'bara' 12 barn - men det märktes minsann att alla var där! Energin var hög ända fram till lunch. Jag slutade även en halvtimme senare idag då de andra skulle hinna ha rast. Imorgon och på fredag har vi inte lika många barn dock så då ska vi nog klara oss utan vikarie.
Vad har hänt i övrigt då? Jo, jag hade ju besök av Henrik i helgen. Mycket trevligt! Han hade med sig morotskaka, choklad och en sådan där Benno-hylla från Ikea som jag hade tänkt köpa men inte behövde då eftersom han hade en på vinden. Hade tänkt gå på bio men det gick inga bra filmer sent så istället var vi bara och handlade, lagade middag och kollade på hockey och nån film på tv. Söndagen blev också slapp. Henrik var lite krasslig men vi gick en runda runt Trummen iallafall (i dimman!) och så tog vi det lugnt tills han begav sig hemåt igen. Måndag hade jag som sagt personalmöte och igårkväll var det hockey för hela slanten. Växjö Lakers firade 15 år och det var ju såklart tvunget att firas så syrran och jag var där och såg matchen Växjö - Modo (som Växjö tyvärr förlorade i förlängningen... suck) och blev bjudna på Lakers-tårta. Mums!

Dagens låt: Watch How You Go - Keane

Dagens kläder:

* Tröja - H&M
* Jeans - H&M

Inga kommentarer: