fredag, augusti 10, 2012

Leave our excellent souls head for the coast, leave our excellent souls, everything goes





Nu är jag hemma igen! Åkte till Tylösand på kickoff med jobbet igår, efter mycket om och men... Glömde lunchen hemma och sen kom inte bussarna så vi blev 40 minuter sena... men men, vi kom iväg iallafall. Vi bodde på Hotel Tylösand och hade en föreläsning direkt när vi kom dit (direkt verkligen eftersom vi var så himla sena). Men föreläsaren, Lennart Lindén, var rolig och fick en att tänka till ordentligt så det var en givande stund. Efteråt längtade vi ju bara efter stranden såklart. Tror vi gick ner allihopa dit (vi var nog över 100 st från skolor och förskolor här i Växjö) och badade, doppade fötterna eller bara promenerade. Vattnet var varmt och jag var sugen på att bada men orkade inte hämta bikinin och så blåste det så himla mycket. Stora vågor var det på havet så benen blev blöta iallafall när vi plaskade runt. Gick en bit bort på stranden också innan vi begav oss tillbaka till hotellrummen och gjorde oss i ordning för två-rätters middag i restaurangen. Vi fick välkomstdrink och sedan förrätt med räkor, matjesilltartar med pumpernickel och kallrökt lax med avokadocreme. Huvudrätten var rostade färskpotatis, kalventrecote (jag fick en GIGANTISK bit... kanske 20 x 5 cm, jag skojar inte) och picklade primörer. Mätta som tusan blev vi och vi satt där ett bra tag och njöt av livemusik och solnedgången över havet. Hade så himla roligt och sen gick vi ut på en promenad bland lyxvillorna och blev direkt löjliga haha! Några av oss gick och badade vid halv tolv på kvällen men jag och mina kollegor gick och la oss istället. Tog ett tag innan vi somnade ändå och vi skulle upp tidigt. Klockan sju för att vara exakt. Åt god frukostbuffé så vi blev mätta och goa och sen satt vi på våra rum och planerade inför hösten. Jag ska ha min första inskolning på måndag! Hann också med en powerpoint-grej om John Hatties forskning på förmiddagen och sen bjöds det återigen på en massa mat vid lunchen. Hungrig behöver man inte vara direkt haha! Under eftermiddagen delade vi upp oss i grupper och gjorde en uppgift från Lindéns föreläsning men ingen var väl särskilt engagerad sådär på eftermiddagen om jag ska vara ärlig haha! Fick fika igen efter det och så packade vi ihop oss och vallfärdade mot bussarna som var i tid denna gången. Kom hem till Växjö vid fem-tiden och nu har jag redan packat upp och sitter och kollar Sveriges handbollssemi. Himmel och pannakaka, varför ska det alltid vara så spännande?! De leder iallafall.... de leder.... en OS-final skulle ju vara fantastiskt

Dagens låt: Little Faith - The National

Inga kommentarer: