tisdag, augusti 14, 2012

Jag ska vara som bergen, jag ska vara som vattnen, jag ska vara som färger som bara syns på natten

Jaha då var man tillbaka på jobbet igen. Det känns ändå bra måste jag säga, det är roligt att träffa kollegorna och framför allt barnen igen. Man saknar allt de där små knoddarna ;) Igår började jag dessutom med min allra första inskolning. Vi har bara ett nytt barn denna terminen och det är denna lilla tjej som är ett och ett halvt år ungefär. Hon har dock gått ett par månader på en annan förskola så hon är ändå lite van av att bli lämnad av mamma och pappa och än så länge har det gått hur bra som helst. Mamman är ju fortfarande kvar såklart men tjejen leker och utforskar redan alldeles på egen hand. Roligt att se! Annars är det lite av en förändring på vår avdelning denna terminen då inga av de äldsta barnen har flyttat upp till 3-5. Detta betyder att vi har en skara som fyller tre år i höst och således behöver lite fler utmaningar än de yngre. Många av dem har slutat med blöja under sommaren och flera av dem ska heller inte sova under dagen så då har vi fått ta till sagovila också utöver den vanliga sovvilan. Vi kommer nog också få dela upp dem lite mer i ålders-grupper och hitta på fler aktiviteter för de större barnen. Det kommer att bli en utmaning men det ska bli så himla roligt också. Det är så kul att se när barnen utvecklas!

Dagens låt: Färger på Natten - Kent

Dagens kläder:

* T-shirt - Gekås, Ullared
* Jeans - H&M
* Tygskor - Victoria, Shoes & Bags

Inga kommentarer: