onsdag, augusti 22, 2012

It takes an ocean not to break

Jaha, så har mer än halva arbetsveckan gått igen. Tiden bara försvinner... och idag är första dagen som jag har fått lite höst-känsla. Så grått och mörkt som det har varit hela dagen och dessutom har det ösregnat flera gånger. Visst, så kallt är det inte än men regn och gråa moln gör mycket för att sommaren ska kännas över för denna gången. Hoppas förstås på lite mer värme innan det blir höst på riktigt. Idag har jag jobbat sju till ett vilket innebär hjälpöppning för min del. Sen så fort jag hade kommit ner på min avdelning och 'mina' barn hade kommit så skulle det dansas! Igår var vi nämligen och köpte en ny CD-spelare och när vi packade upp den på eftermiddagen så blev det dansparty! Minstingen som fyller två år i november var allra mest entusiastisk =) Så ja, dansa var det första vi gjorde idag... Sedan har vi lagt på vår sprillans nya röda matta i lekrummet, ätit frukt och sjungit sånger. När vi sedan skulle gå ut så ösregnade det såklart. Jag var ganska glad att det var min tur att stanna inne och duka och bädda ;) De var allihopa dyblöta när de kom tillbaka in igen och torkskåpet fick jobba. Bara en föraning om hur det kommer bli nu ett antal månader framöver... hmm... vill inte... nåja jag lyckades iallafall undgå regnet även på vägen hem. Får hoppas jag är lika lyckosam sen när jag ska gå ut med hunden....

Dagens låt: Terrible Love - The National

Dagens kläder:

* Topp - Vero Moda, Rågårds
* Jeansleggings - Lindex
+ sneakers från Adidas

Inga kommentarer: