torsdag, juli 12, 2012

They try to remember but still they forget, that the heart beats in three just like a waltz and nothing can stop you from dancing

Jahopp, idag mellan regnskurar och solsken så har mamma och jag varit nere på stan en sväng. Mamma skulle köpa en ny bikini och så är det ju dags igen att fixa födelsedagspresenter till tre av fyra syskonbarn. Phew! Ja, en bikini lyckades vi hitta till slut efter lite experthjälp och några presenter inhandlades också, dock inte alla... har iallafall två veckor på mig att bli klar med det så det ska väl gå det också. Ja, och så hittade jag lite till mig själv också... hmm.. På rean faktiskt, tro det eller ej. Jeansen från Gina Tricot var på halva priset och guldsandalerna från Lindex kostade 75 kr. Dessutom var det 2 för 1 på alla accessoarer så jag fick berlock-halsbandet på köpet. Sånt gillar vi! Köpte också några modetidningar och så hann vi med en fika på Askelyckan innan vi drog oss hemåt i regnet. Och ja, jag provade faktiskt de skorna jag la upp igår. Tyvärr var de inte alls lika fina på som jag trodde =/ Tur att jag redan har inhandlat mina kilklacks-sneakers då ;)




Men vad är det för väder vi har egentligen? Visst, det var varmt i söndags så jag faktiskt kunde premiärdoppa mig vilket var hur härligt som helst. Men sen... Sen har det bara varit regn och tråkiga temperaturer. Vill ju ha riktig sommar! Men jag antar att man får dra till Medelhavet för den värmen i år. Vem hänger med?


Dagens låt: Firewood - Regina Spektor


Dagens kläder:

* Jeansjacka - Vero Moda Denim
* Spetstopp - Gina Tricot
* Vitt baslinne - H&M
* Jeans - Vila
* Väska - Pieces, Vero Moda
* Sneakers - Converse

Inga kommentarer: