söndag, juli 22, 2012

I will tell your story if you die, I will tell your story and keep you alive

Idag har det blivit loppis för hela slanten! Jag, mamma och pappa begav oss ut till Östregårds loppis i Moheda dit vi brukar åka varje år. Mycket folk var det och nu har vädret börjat samarbeta också vilket betyder solsken och 20 grader. Det finns alltid fina saker på Östregård, idag såg jag främst möbler men just nu har jag ju ingenstans att ställa dem... får handla där nästa gång jag flyttar. Idag såg jag väldigt fina sammetslena fåtöljer i mörkrött och rosa samt fina skåp/byråer. Gillar shabby chic-stilen! Till en viss gräns förstås, men jag kommer garanterat köpa något sådant när jag väl får plats med det. Idag blev det dock inga stora inköp, men jag hittade en liten glasskål som jag kommer att ha mina hårspännen i samt ett kort halsband med svarta stenar. Älskar att fynda smycken secondhand! Efter Östregård tog vi även en sväng på tre andra småloppisar i närheten och så åkte vi in till Grand för lite fika på Askelyckan. Åt världens godaste kaka. Chokladfestival kallades den och bestod av kladdkaka, chokladmousse, hallonmousse och så ganache  på toppen. Mmm! Nu sitter jag här och slappar. Har gått en sväng med hunden, tvättar en maskin tvätt och väntar på att syrran ska komma hem. Hon har varit hos sin pojkvän hela veckan men nu får jag alltså sällskap igen. Blir filmkväll ikväll då!







Dagens låt: Some Die Young  - Laleh


Dagens kläder:

* T-shirt - H&M
* Jeans - Zara

* Solglasögon - Lindex
* 'Paris'-halsband - Urban Outfitters, New York
* Skinnarmband med guldpärlor - Lindex
* Väska - Gekås, Ullared
* Tygskor - Victoria, Shoes & Bags

Inga kommentarer: