fredag, maj 13, 2011

They will not force us and they will stop degrading us and they will not control us, we will be victorious

Äntligen funkar Blogger igen! Höll på att gå bananas där ett tag.... fast jag hade ju hockeyn att hålla mig sysselsatt med nu i eftermiddag. Sverige vann ju faktiskt över Tjeckien med hela 5-2 och är nu i VM-final för första gången sedan 2006! Underbart! Nu återstår att se om det blir Ryssland eller Finland som vi får möta...
Annars har jag jobbat halv åtta till tre idag och huj, vad det har varit stressigt. Vi har varit endast två pers på 11 småbarn större delen av dagen (förutom lunch och vila) och det är inte att föredra kan man ju säga.... Jag fick ha samling/fruktstund själv med alla barnen, klä på de flesta av dem när vi skulle gå ut och sedan duka och bädda i rekordfart innan jag skulle avlösa min kollega ute eftersom hon var tvungen att ringa ett viktigt telefonsamtal. Sedan var det smått kaos under vilan då några barn var ledsna och andra helt enkelt tog mycket god tid på sig att somna. På eftermiddagen var det jag och en vikarie som jobbade så då var det förstås jag som hade det största ansvaret för att alla elva barnen skulle komma upp från vilan och bytas på. Dessutom var det några av småttingarna som inte alls ville umgås med vikarien så de hängde efter mig konstant/var ledsna så fort jag gick någonstans. Är väldigt trött i huvudet just nu måste jag säga.... Skönt att det är fredag.

Dagens låt: Uprising - Muse

Dagens kläder:

* Topp - Frk, Åhléns

* Linne - H&M
* Jeansleggings - Lindex

* Sneakers - ?

Inga kommentarer: