onsdag, maj 25, 2011

The Pacific


Jaha, den här DVD-boxen har jag hämtat ut idag, The Pacific - uppföljaren till Band of Brothers. Jag har ju varit lite BoB-besatt de senaste månaderna sedan jag köpte den boxen och håller nu på att se serien för tredje gången sedan dess (!). Dessutom läser jag Band of Brothers-boken samtidigt. Så roligt att se hur många av de små detaljerna i serien som faktiskt hände i verkliga livet. Däremot finns det ju mycket i boken som de aldrig tog upp som jag gärna hade velat se agerat av skådespelarna. Men då hade det nog blivit 20-30 avsnitt istället för tio. Inte fy skam i och för sig men det hade de nog inte råd med ;) Iallafall, för att jag inte helt ska överdosera BoB så har jag nu alltså köpt denna boxen också. Inte för att den kan mäta sig med BoB men nog är den riktigt riktigt bra ändå.

Inga kommentarer: