söndag, maj 29, 2011

70-årskalas

Oj, är inte så lite mör idag. Men det var längesen jag hade så roligt som igår så tack Linda och Per för en fantastiskt rolig 70-årsfest! Min syster och hennes man har båda fyllt 35 år i år så igårkväll ordnade de en gigantisk födelsedagsfest för vänner och kollegor. 80 pers var vi som hade samlats i en bygdegård utanför stan. Jag kände kanske 10 av dem haha! Men kusinen min var där också, vi skulle hjälpa till lite i köket, ställa fram mat och koka kaffe och så. Inga större grejer så vi hann roa oss ordentligt också. Vi fick se ett roligt bildspel på dagens huvudpersoner, lyssna till Pers brors fantastiska band, se Linda och hennes barndomskompis dansa till 'Oh Mama' och så hade kollegorna ordnat en liten sketch á la Familjen Von Trapp (från Sound of Music) där de sjöng en sång om Linda och Pers fyra barn och att det nu fasen får vara nog =D
En tävling ordnades också under kvällen där vi var på lag med våra bordskompisar. Tävlingen bestod av en tipsrunda och en filmintro-tävling. Tyckte vi var riktigt duktiga men lyckades iallafall inte vinna. Hade dock riktigt trevligt, tror vi hade mest röj vid vårt bord ;)
Sedan efter att vi hade ätit av den goda maten och alla godsaker som bjöds till efterrätt så var det dags för dansgolvet! Det fanns en DJ som spelade en samling av gamla och nya hits och det var ordentligt röj i ett par timmar. Så himla roligt! Tur att jag hade tagit med mig ett par ballerinas att byta till på kvällskvisten. Fötterna värker visserligen ändå idag men men....
Vid halv tre-tiden hade de flesta gästerna gått hem. Vi städade undan lite och kollade in alla fina presenter som Linda & Per fått, sedan kom pappa och skjutsade hem oss. Var nog hemma halv fyra. Snark.... Jobb imorrn då?

Gårdagens kläder:

* Topp - Jsfn, Ellos
* Kjol - Gina Tricot
* 'Rosett'-halsband - Ms Bijoux, Accessora
* Armband - secondhand
* Väska - Pieces, Vero Moda
* Kilklackar - H&M



Inga kommentarer: