lördag, april 16, 2011

Förmiddag på Akuten

Jaha, det blev ju en rolig lördag. Jag har ju haft ont under revbenen nu i ett par omgångar sen jag blev sjuk och doktorn som jag träffat sa att det kunde bero på min tröga mage. Så är nog inte fallet. Inatt fick jag ännu mer ont i höger sida och ut mot ryggen samtidigt som jag blev alldeles kallsvettig och yr och kände det som om jag höll på att svimma. Jag ringde mina föräldrar som i sin tur ringde ambulansen när smärtan inte ville ge med sig. Så nu har man åkt ambulans också... en upplevelse i sig ;) Iallafall tog de blodprov på mig och en sköterska förhörde sig lite om mitt tillstånd när jag kom in men sedan fick vi vänta i över tre timmar innan doktorn kom. Fick ta urinprov för att utesluta njursten och så kände hon på min mage och rygg. Då hade smärtan gått över iallafall så det behövdes inga akuta åtgärder. Dock trodde hon på gallstensanfall så jag ska få en tid för ultraljud och så skrev hon ut medicin som jag ska ta om det blir värre igen. Jag hade lite på känn att det kunde vara det eftersom jag googlat mitt revbensont och eftersom gallsten tydligen är vanligare hos sköldkörtelpatienter. Dessutom har min mamma, morfar och mammas faster också haft det så även detta ligger i släkten. Jäkla skit bara att allt ska komma på en gång! =( Det här var verkligen inte vad jag behövde just nu.

Inga kommentarer: