onsdag, januari 26, 2011

There's a ghost on the horizon when I go to bed, how will I fall asleep tonight, how will I rest my head

Aah, så himla skönt att vara hemma för dagen nu. Men så började jag klockan halv sju också och var tvungen att gå upp klockan fem. Usch då, lite av en mardröm för en morgontrött person som mig själv ;) Det var väldigt längesen jag gick upp så tidigt, har nog bara gjort det de gångerna jag varit på väg till flygplatser. Men nu blir det så varje onsdag då jag öppnar på förskolan. Kvart över sex var jag på plats och hade diverse saker att utföra innan första barnet kom. Hade varit lite nervig att jag inte skulle hinna men barnet kom inte förrän klockan sju så jag hade god tid på mig. Och det gick bra att ta emot honom också trots att det var den alldeles färskt nyinskolade pojken som fortfarande är lite gnällig varje dag. Hade förberett mig på storgråt men han tystnade ganska snabbt och vinkade till pappa. Skönt. Dock har det blivit mycket gråt från några av de andra nyinskolade barnen idag. Väldigt tufft när fyra-fem barn gallskriker samtidigt, man har ju bara två armar var liksom och så smittar det gärna av sig på de andra barnen som inte alls brukar vara ledsna i vanliga fall. Smått kaos där. Jag var dock tvungen att gå över på 3-5 årsavdelningen en stund på förmiddagen och hjälpa dem. Så jag var ute med barnen i solskenet, innan jag gick tillbaka och åt lunch med småttingarna och sedan slutade klockan tolv. Inte alls fel.

Dagens låt: Hope There's Someone - Linnea Henriksson

Dagens kläder:

* Tröja med lappar på armbågarna - H&M
* Randigt linne - H&M
* Mörkblå jeans - H&M

2 kommentarer:

Madde sa...

En annan går ju upp 05.20 varje dag ;)

Frida sa...

Usch ja, det är inget för mig haha!