måndag, januari 24, 2011

If roses are meant to be red and violets to be blue, why isn't my heart meant for you

Jaha så var första dagen på nya arbetsplatsen avklarad. Jag jobbade halv åtta till tre vilket betydde att jag var där lagom till frukost. Fick genast ta hand om en liten kille som precis har blivit inskolad och han har hängt med mig hela dagen sedan haha! Det är meningen att jag ska vara lite på både småbarn- och 3-5 årsavdelningen men mest hos småttingarna och det var där jag tillbringade tiden idag. Försökte bara lära känna de barn som var där och lära mig alla namnen. Hade även planering där vi försökte reda ut schemat. Suck, känner mig smått förvirrad nu. Nytt schema, nya namn och nya rutiner. Det kan nog ta ett tag att lära sig allt det där och ställa om. Men nu är det full rulle som gäller, redan på onsdag ska jag ha öppning och ta emot ett antal barn. Men även det ska väl gå bra antar jag. Måste bara bekanta mig med lite fler av barnen imorgon så de känner sig trygga med mig.

Dagens låt: Lost - Anouk

Dagens kläder:

* Cardigan - H&M
* T-shirt - Lindex
* Mörkblå jeans (nya) - H&M

Inga kommentarer: