lördag, januari 01, 2011

Cheers to the freaking weekend, I'll drink to that

Gott nytt år på er! Hoppas ni hade en fantastisk nyårsafton! Det hade iallafall jag. Efter att ha ägnat större delen av dagen åt att ta hand om hunden begav jag mig igårkväll till Ems där gänget skulle samlas. Till och med influensasjuka Jo hade tagit sig dit som tur var! Vi bjöds på god mat, pratade, skrattade, spelade spel och roades av den yngsta deltagaren på festen nämligen 1,5-åriga A. Vilken goding! Sedan höll vi förstås ett öga på juniorVM-matchen mellan Sverige och Kanada. Som ju Sverige faktiskt vann! Woohoo! Kan ju inte bli en bättre start på det nya året ;) Tog dock en paus från hockeyn vid tolvslaget för att skåla i champagne, lyssna på Jan Malmsjö och försöka se några fyrverkerier. Tyvärr såg man inte mycket från balkongen och ute pissregnade det så det var ingen som ville gå ut. Usch, hatar verkligen regn.... Men nu har det fryst på igen så nu är det snorhalt istället =/
Kom hem någon gång vid två inatt och Ronia hade precis lugnat ned sig när det kom några jäkla ungdomar och smällde av smällare precis utanför vår dörr. En gång vid halv tre och en gång vid halv fyra. Jag kan ju säga att jag fick inte någon sömn förrän framåt morgonen..... Trött =( Men nu ska jag iallafall bege mig till mamma och pappa för lite nyårsmiddag. Syster med familj kommer också så det kan bli mys.

Dagens låt: Cheers (Drink To That) - Rihanna

Gårdagens kläder:

* Spetstopp - Gina Tricot

* Linne (under) - H&M
* Skinnshorts - Lindex
* Gröna strumpbyxor - H&M
* Halsband - Lindex
* Stövlar - Din Sko


Och ja, som ni ser ville Ronia inte vara många meter från mig igår när det smällde som värst. Helst alldeles bredvid... stackaren =(

Inga kommentarer: