onsdag, december 22, 2010

New York snow this time of year, there's nothing more beautiful to me

Det har varit 20 minus inatt och det var det även när jag skulle gå till jobbet klockan nio. Brr, bara att pälsa på sig alltså. Men det var så kallt att jag fick rimfrost i ögonfransarna, helt ärligt. Idag var det sista dagen jag jobbade innan julledigheten. Var hos 'mina' småttingar sista dagen i måndags och idag var jag på en 3-5 årsavdelning på samma förskola. Där var det röj, trots att de inte hade alls många barn. Hade nästan glömt hur det är hos de större barnen ;) Har ju bara jobbat med 3-5 åringarna två dagar sedan i mitten på mars. Vi var iallafall inte ute idag eftersom det var så himla kallt, istället byggde vi med lego, läste, byggde kojor och spelade spel. Har varit ganska seg pga ännu en förkylning (har grymt ont i halsen) men barnen höll mig sysselsatt må ni tro. Hann också med att iallafall besöka småbarnsavdelningen och önska mina kollegor där en god jul. Det är bara två dagar till julafton, kan ni fatta? Jag har nog inte riktigt greppat det än. Får se om jag kan få lite mera julstämning imorgon.

Dagens låt: Cab - Train

Dagens kläder:

* Kofta - H&M
* Puderrosa tröja under - H&M
* Skärp - Secondhand
* Jeans - Lindex

Inga kommentarer: