fredag, december 24, 2010

Julafton 2010


Jaha, så var julafton 2010 nästan till ända. Jag har spenderat dagen hos syster med familj. Vi började med att bänka oss framför Trolltyg i tomteskogen - en liten nostalgitripp för mina systrar men jag var lite för liten när det sändes så jag kommer inte ihåg det. Syskonbarnen tyckte om det dock och vi satt och skrattade åt trollen. Sedan var det dags för julmat - rökt lax, omelett, Janssons, skinka, prinskorv, köttbullar.... det mesta fanns med och vi blev alla mätta i magen. Klockan tre var det dags för Kalle Anka förstås fast det var nog mest jag och syster som var intresserade ;) Kanske tre-åringen och hans farfar också. Undrar hur länge det tar innan den där traditionen dör ut =(  Efter Kalle började en lång otålig väntan på tomten. Vi såg honom gå förbi ute på vägen men han skulle förmodligen till en annan familj för det dröjde innan han kom tillbaka. När han väl gjorde det var det två barn som förväntansfullt öppnade dörren medan de andra två (de minsta) höll sig lite i bakgrunden och bara tittade storögt. Tomten delade ut en säck med klappar innan han begav sig av igen och så fick storasyster Agnes dela ut resten, de flesta av dem till barnen såklart. I mina paket hittade jag en ny klocka, Sex and the City 2 på DVD och två chokladkartonger.


Efter all paketöppning (det tar ju ett tag med fyra barn i huset) blev det fika med diverse julkakor och godis och sedan begav vi oss hemåt. Stackars hunden hade ju varit själv hela dagen så hon behövde också lite uppmärksamhet. Imorgon blir det mer firande dock, ska iväg till Hultsfred för att besöka moster och kusin samt kanske kamma hem några fler julklappar i julklappsspelet! Wish me luck!

Dagens kläder:


* Cardigan - Vila
* Klänning - Vila
* Flätat skärp - Gekås, Ullared
* Rosett-halsband - Ms Bijoux, Accessora
* Vinröda strumpbyxor - Åhléns
 * Stövlar - Din Sko

Inga kommentarer: