torsdag, december 23, 2010

Dan före dopparedan

Men kan ni tänka er att det är julafton imorgon? Hmm, det känns som att det iallafall borde vara några dagar kvar... men nepp. Imorgon är det dags för julmat, Kalle Anka och klappar! Jag ska fira julafton hos syster med familj och sen blir det mer firande på juldagen hos moster. Bara mysigheter. Men först förberedelserna... jag har ju inte slagit in alla julklappar än! Idag har jag iallafall varit hemma hos mamma och pappa och klätt deras gran. Fast först fick pappa åka och köpa nya julgransljus eftersom de de har haft i 30 år inte fungerade. Haha, inte så oväntat kanske? Med mig hem fick jag iallafall nygriljerad skinka samt nybakade bullar och tre sorters kakor. Tack mamma!


Vi har varit lite slarviga med att tända adventsljusen men nu lyser de iallafall fint i bästa tripp-trapp-trull stil och jag har lagat middag. Måste nog ta tag i julklappsinslagningen också om en stund.... 

Inga kommentarer: