onsdag, november 17, 2010

Google Earth

Igår tipsade jag om sidan Globe Genie på min Twitter, där kan man slumpmässigt teleporteras vart som helst i världen med hjälp av Google gatuvyer. Helt fantastiskt kul tycker jag som är lite besatt av sånt där. Jag älskar att kolla in världen genom Google Earth, platser som man vill besöka eller favoritplatser som man redan har varit på. Jag tog en liten nostalgitripp nyligen:

 Nära centrum i Semaphore utanför Adelaide, Australien där jag och fyra tjejer till bodde i november 2006. Vi hade praktik på förskolor och skolor i närheten.

Så här såg det ut på andra sidan vägen där vår lägenhet låg. Flera kilometer lång sandstrand. Lyx!

Vi åkte på vintur i fantastiska Barossa Valley....

.....samt weekendresa till Kangaroo Island utanför Adelaide. Här vackra Pennington Bay.

Sedan blev det semester i två veckor. Här Surfers Paradise på The Gold Coast.

Efter det blev det Byron Bay och sedan Sydney med den berömda hamnen.

Jul i Sydney..... aaah....

Hyde Park i Sydney med Sydney Tower i bakgrunden.

Bondi Beach.

I april 2008 blev det New York i två veckor. Vi bodde på den här gatan på Upper West Side.

Columbus Circle hängde vi mycket vid....

....samt festade på underbara Café Wha?

Och jag gick över Brooklyn Bridge såklart.
Where to next?

Inga kommentarer: